مدیریت آمار و فناوری اطلاعات - واحد آمار
۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان
br ENGLISH
اهداف و روش پياده‌سازي

 

 

در دنياي توسعه‌ يافته امروز به دليل حجم گسترده اطلاعات، روش‌هاي دستي ثبت و جمع‌آوري داده‌ها با مشكلات عديده‌اي روبرو  مي‌باشد. دسترسي سريع به آمار و اطلاعات صحيح، دقيق و بهنگام يكي از مقوله‌هاي موردنياز در تصميمات مديريتي است كه سازمان را جهت اخذ تصميمات سريع، جامع و مبتني بر واقعيات با استفاده از گزارشات و شاخص هاي عملكردي ياري مي رساند. سازمان‌ها بعنوان يك موجوديت زنده و پويا براي جمع‌آوري، پردازش و ساماندهي اطلاعات در درونشان نيازمند ايجاد يك نظام توليد و توزيع اطلاعات آماري مي باشند. بدين منظور مي‌بايست متوليان امور آماري در آن سازمان طي چندين گام استراتژيك، نظام آماري را طرح‌ريزي و سپس با استفاده از ابزارهاي رايانه‌اي به استقرار چنين نظامي اقدام كنند. اتوماسيون با تغيير در رويه سازمان، سعي در كاهش دوباره كاري و خطا، افزايش سرعت انتقال اطلاعات از مراكز توليد داده، ارائه گزارشات بهنگام و افزايش سرعت تصميم‌گيري خواهد داشت. اداره آمار و فناوري اطلاعات دانشگاه نيز در راستاي نيل به اين اهداف از شهريور ماه 1389 اقدام به راه‌اندازي سيستم جامع اتوماسيون آماري نموده است.

گام اول در فرايند ساماندهي گردش آمار و اطلاعات، نياز سنجي اقلام آماري و اطلاعاتي سازمان با توجه به گزارشات موجود در حوزه ، نيازهاي مكتوب سازمان، نظرسنجي از مديران و كارشناسان، آمارهاي درخواستي درون سازماني و برون سازماني، شاخص هاي مهم و نياز هاي اطلاعاتي مديران و كارشناسان بوده است. سپس فرايندهاي موازي شناسايي گرديد و امكان سنجي استقرار نرم افزار و جمع آوري اطلاعات مربوطه به عمل آمد. نتايج حاصل با حضور كارشناس حوزه مربوطه در كميته آمار مورد بررسي قرار گرفته و پس از تائيد، كليه فرم هاي آماري و اطلاعاتي، درخواست هاي آماري و گزارشات مورد نياز جمع آوري گرديد. پس از بررسي هاي مجدد كارشناسان اداره آمار، ماحصل مراحل فوق در قالب شناسنامه اقلام آماري و اطلاعاتي تدوين و كليه اقلام، فرم ها و گزارشات نهايي شده در سيستم اتوماسيون جامع آماري طراحي گرديد.


 

1396/08/17
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal